Hurrá nyaralunk-irány Vir-sziget!

Blog a horvát szigetről.

Nyaralás 4. nap

4. nap

Szokásosan 5-kor keltem, a reggeli sétám alatt ismét "csak" rákokkal találkoztam. Délelőtt tettünk megint egy kis kört a csónakkal. Az öböl miatt a partnál még nyugodt volt a tenger, de ahogy kijjebb hajóztunk, a hullámok megnőttek, nehéz volt irányítani a Bocit, így visszahajóztunk és inkább, SUP-oztunk és sznorkeleztünk.

Délután megfűztem a páromat menjünk el a Kastelinához, ami Vir túloldalán egy kis várrom. Picike, de valahogy mindig el kell ide mennünk, hogy érezzük és lássuk a történelmet. Mondanom sem kell, hogy a mobilnetem nem hasított, folyton lemaradt 2 sarokkal, így elvétettük az utcát, kicsit többet kellett sétálnunk, ráadásul csak amolyan kitaposott ösvény vezet oda kb 200 méteren árkon-bokron át, nem olyan egyszerű megközelíteni.

Története: 16. században Vir velencei fennhatóság alá tartozott és a török betörések ellen építették ezt a kis őrvárat, ami két szintes volt, velencei családok címerei láthatóak rajta. Amúgy Vir az őskortól lakott volt, több történelmi korból is találtak itt leleteket. Ó, ha ezek a kis falak mesélni tudnának!

Érdekes, hogy a bejáratát dagálykor ellepi a víz, most is bokáig ért, de állítólag régebben a tengerszint alacsonyabb volt.

Látszódnak a gerendák helyei, ahol a falba csatlakoztak. Látom is magam előtt, ahogy az őrök kémlelik a tengert betolakodók után.

Hazefelé már persze tudtuk az utat. Flipflop (kínai) papucsban voltam, meg is fogadtam, hogy ezentúl ha bárhova megyünk, sportcipőt húzok. Még jó, hogy szél fújt, legalább nem volt olyan dögmeleg.

Útközben betértünk a pékségbe a szokásos zsákmányért, este fagyikehellyel zártuk a napot, fájdalomdíjként sajgó lábaimra. (a 6 kilóméteres sétát szerintem sikerült több mint 7-re növelni).

Hőmérséklet: 29 fok, erős széllel

Reggeli: burek/ sülthúsos szendvics

ebéd: sülthús sajtos tésztával

vacsi: sülthúsos szendvics

költés: 5.5 euro a pékségben

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hurrá nyaralunk-irány Vir-sziget!

Irány Vir-sziget. Tippek, trükkök, élménybeszámolók a horvát szigetről.