Hurrá nyaralunk-irány Vir-sziget!

Blog a horvát szigetről.

Nyaralás 9. nap- A hajókirándulás- Dugi Otok

A hajókirándulás

Minden évben igyekszünk valami kis pluszt belevinni a nyaralásba. Tavaly letettük a hajósvizsgát- bizonyám, nő létemre megvan a B hajójogsim :D , azelőtt Olibra hajóztunk, azelőtt meg felfedeztük Zadart, szóval igyekszünk élményeket szerezni.

Én kértem a páromat, hogy a már 3 éve kiszemelt hajóroncs legyen az elsődleges cél, mivel oda nem kell palack, elég a maszk is, és biztos voltam benne, hogy mindenkinek tetszene. Így az uticélunk Dugi Otok (Magyarul: Hosszú sziget) északi csücske lett.

Szóval 9-re (na jó, késtünk 10 percet, de mentségünkre szóljon, hogy sokan voltunk) Zadarban voltunk a kikötőben. Pont ott tudott kikötni a hajónk, ahol Alan standja áll, a híd lábánál. Kb 10 perces molyolás után-ki hova ülljön, hol legyenek a táskák stb, elindultunk. A gyerekek és egy-két felnőtt felvettek mentőmellényt, mert a fekete hajó igencsak rémisztően hatott, mindenki be volt tojva. Én a második sorba kényszerültem, imádok elöl ülni, még a hullámvasúton is. Látva a riadt arcunkat, a kapitány- aki szerintem még harminc sem volt, de magabiztosan vezette a hajót- belevitt minket egy-két erőteljesebb hullámba, ami meg sem kottyant a hajónak, pláne nem nekünk. Kicsit felengedve már lőttünk pár képet, és ahogy teltek a percek, úgy nyugodott meg mindenki- nem vagyunk veszélyben. Kb egy óra múlva ott is voltunk a hajóroncsnál, amit igazából a vízből kilógó árbóc és azt körbeálló hajók jeleztek.

Ez egy olasz szállítóhajó volt, Michelle nevezetű, 1983-ban a rossz navigálás miatt partnak ütközött és elsüllyedt. A személyzet megmenekült,  a roncsot birtokába vette a tenger . Gyönyörű hely, imádtam! A tetejére rá lehet állni, vizicipő ajánlott, vannak éles, rozsdás részek, óvatosan kell úszni.

Mindenhol halak úszkáltak, körülöttünk, meg a hajóba ki-be.

Miután kibúvárkodtuk magunkat hasítottunk tovább Sakarun beachre. Na ekkor már nem kellettek a mentőmellények, már mindenkinek fülig ért a szája, sőt, kértük a kapitányt, kicsit lépjen oda neki, had élvezzük a hajó gyorsaságát.

Sakarun és a fehér homok

Elképsztő itt is a látvány. A szuprkék víz ahogy közleldünk a parthoz átvált türkizbe, majd elősejlik a fehér homok. A part szegélye sajnos apró köves, de körben fák biztosítják az árnyékot. Remek hely annak, aki csak ejtőzni szeret a sekély vízben, gyerekeknek is jó kis pancsihely.

_storage_emulated_0_android_data_com_miui_gallery_cache_securityshare_1690824286181.jpg

Sakarun Beach a víz alatt

Miután kipancsiztuk magunkat, lőttünk kellő mennyiségű fotót és videót, visszatértünk a hajóra és irány a WWII tengeralattjáró alagút. A történelem egy darabja. Az alagútba be lehet hajózni, körbevezet egy kis járda, van pár kamraszerűség, valamint egy kis vészkijáratféle ami pár méterre visz ki a partra a bejárattól. Figyelni kell a séta közben, mert rozsdás rudak állnak ki a falból, szerintem valaha korlátféle lehetett.

Egy kis cseppkőszerűséget is felfedeztem az egyik résznél, a csillogása szúrt szemet, mert nem volt feltűnő darab.

Miután itt is kibámészkodtuk magunkat, az utunk Bozavába vitt, Dugi Otok egyik kis falujába, ahol éttermeben ettünk a parton, természetesen mi mást, mint haltálat.

Itt egy kicsit elszúrtuk az időt, mert az étterem gyorsan tele lett, mi sem voltunk kevesen, így éppen hogy végeztünk az indulásig.

Az út Zadarig gyors volt és eseménytelen, bár forgattuk a fejünket rendesen, hátha látunk delfineket, de sajnos nem sikerült. A kis mocskok másfelé úsztak éppen.

Még beugrottunk a zadari óvárosba egy fagyira, majd irány haza, ahol még pékárut vettünk, hogy reggel ne kelljen.

Hőmérséklet: Kb 36-38 fok, felhőtlen

Reggeli: szendvics

Ebéd: haltál

Vacsora: szendvics+ fagyi

Költés: hajóút ránk eső része: 170 euro, étterem: 53 euro, fagyi 5 euro, pékség 4 euro.

Szuper nap volt, szuper élményekkel, és sikerült nem leégni és egy valag fényképet, videót csinálni a fotókönyvbe.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Hurrá nyaralunk-irány Vir-sziget!

Irány Vir-sziget. Tippek, trükkök, élménybeszámolók a horvát szigetről.